Každá banka v dnešní době používá internetové bankovnictví pro své klienty, a to z důvodu, ať klientům ušetří cestu na pobočku, a jednoduché transakce si klienti udělají z tepla domova sami popřípadě za spolupráce call centra, kdy klientům dopomůžou operátoři na lince. Mám tady na shlédnutí dvě banky.

První zmíněnou je Unicredit bank a.s., která dle názorů klientů dost často upravuje své bankovnictví, když se tam člověk delší dobu nepřihlásí, tak může být mile, (ne)mile překvapen. Nabízí řadu možností přihlášení a jednou z nich je, že po zadání svého uživatelského hesla, si své přihlašovací kódy vygenerujete sami přes svou aplikaci v mobilu. Pak můžete disponovat se svými účty, upravovat limity na kartě, či dělat další transakce. Ke schválení zase potřebujete vygenerovat kód na svém mobilu, jinak transakce nebude zrealizována. Pro starší generaci je to poněkud náročnější na pochopení. Jinak mají dobře propracované internetové bankovnictví na webu, kde vidíte vše od úvěrů až po své investice, běžné účty. Mobilní aplikace Smartbanking je na žebříčku označována jako  dobrá aplikace. Kdy se do ní přihlásíte opět po zadání Vámi zvoleného pinu.

Konkurencí na trhu je Raiffeisenbank, když opět chcete vstoupit do svého bankovnictví na webu, tak po zadání klientského hesla, si můžete zvolit možnosti sms, RB klíče či osobním klíčem. Internetové bankovnictví je propracované, dobře se v něm orientuje. Opět mají svou mobilní aplikaci, kde vidíte své účty, platby, kontokorenty popř. hypotéku. Obě tyto mobilní aplikace jsou dle uživatelů na stejné úrovni v žebříčku spokojenosti a přehlednosti. Záleží už jen na Vás, pro kterou banku a tím pádem i internetové bankovnictví či mobilní aplikaci se rozhodnete.