Přestože každoročně se snižuje počet uživatelů vyhledávací služby Seznam.cz, tak některé z přidružených služeb – portálů tohoto českého gigantu fungují velmi dobře a počet uživatelů nijak neubývá, respektive se zvyšuje. Takovou službou jsou i sreality.cz, které od roku založení v roce 1996 stále nabývají na oblíbenosti a průběžně zvyšují počet svých uživatelů.
Jednička na trhu s inzercí nemovitostí
Nákup a prodej nemovitostí je nekonečným kolotočem realitního byznysu. V posledních dvou letech nákup nemovitostí gradoval kvůli výraznému poklesu úrokových sazeb na hypotečním trhu (respektive na úvěrovém trhu obecně). Vyhledávání nemovitostí se dnes děje v podstatě pouze přes internet. V inzerentně zaměřených novinách naleznete velmi málo a hlavně přebraných nabídek. Portál Sreality patřící pod internetový gigant Seznam dokázal během let vybudovat značku jednoznačného lídra pro internetovou inzerci s nemovitostmi. Portál zajišťuje inzerci pro desítky tisíc nemovitostí ročně (můžeme říci, přes sto tisíc). Za měsíc průměrně shlédne tento web 600 – 700 tisíc návštěvníků. Díky tomu také před sebou táhne obrovský balík peněz, který portálu platí inzerenti (vě většině z řad realitních makléřů) za inzerci své nemovitosti. Odměnou za tento nemalý poplatek je vysoká shlédnutost příspěvku a příjemné vyhledávání pro potenciální zákazníky.
Vyhledváme jednoduše
Ihned po příchodu úvodní stránku vás intuitivní menu aktivně navádí k vyhledávání nemovitosti. Základní kategorie tvoří byty, domy, pozemky, komerční, ostatní. Seřazeny jsou logicky podle zájmu uživatelů. Na blogu sreality uvádí, že většina inzerátů inzeruje byty na bydlení. Poté zaškrtáváte parametry hledání – filtru. Na výběr je samozřejmě (u bytů) například velikost bytu, lokalita, cena od do, typ vlastnictví nebo stáří inzerátů. Po vyjetí zadaného se zobrazí vcelku přehledná tabulka se základními údaji a fotkou, takže není třeba otevírat každý inzerát, ale jen ty, které vás zaujmou. I po rozkliknutí inzerátu se lze šipkou zpět dostat dobře na hlavní výběr respektive můžete použít nevýraznou ikonku „Výpis“. U každé nemovitosti je mapa (ze zdroje: mapy.cz), která lokalizuje ulici, v které se nemovitost nalézá. Nevýhodou u mapy je absence měřítka. Nemůžete z ni tedy odhadovat dobře vzdálenosti a je třeba si ulici dohledat standardním způsobem na mapovém portále. Naopak je třeba pozvednout celkovou přehlednost.
Hledající to má zadarmo
Jako potenciální zákazník – hledající neplatíte portálu nic. Byznys zde funguje na bázi platby za vyvěšené inzeráty. Základní cena se odráží od počtu vašich inzerátů za den. Za jeden inzerát se platí 60 Kč za den, pokud jich budete mít 10, platíte za všechny 120 Kč za den. Proto je služba vhodná zejména pro realitní makléře, kteří zpravidla vyvěšují více inzerátů. Další možnost je pak příplatek za přednostní pozici nahoře (na úvodní stránce nebo po filtraci). Konkurenci webu tvoří hlavně inzertní servery např. avizo.cz a specializované nemovitostní inzertní portály jako bezrealitky.cz, byty.cz nebo reality.idnes.cz.