
Internetových obchodů s pánskou módou je jako máku v jedné palici. Na českém trhu jich bude kolem 500 eshopů s různým výběrem zboží. Obvykle jsou to košile, mikiny, bundy běžného vzhledu, které může nosit praktický každý. Potom oblečení dle stylu (metalové, skejťácké, hyppies, apod.). Poslední skupinou je pánská móda klasická, která zahrnuje společenské košile, obleky, kabáty a kravaty. Eshopů s klasickou společenskou módou je kolem padesáti. Samozřejmě dobře se uživí prvních 10 – 20, ostatní jsou pouze malé shopíky. Vytvořit tedy obchod, který by byl odlišný a prosadit se s ním je v tomhle oboru velmi těžké.
Gentleman Store jde na rozdíl od většiny odstatních eshopů směrem tvorby brandu a prodeje drahého zboží. Jeho zakladatelé jsou dva mladíci, kteří jsou dle vzhledu obchodu velmi znalí marketingu a obchodu. Samotný web funguje přilbližně tři roky a poslední rok jeho aktivity zašťituje stejnojmenná firma sro. Stránky působí na první pohled velmi pěkně, jednoduše a přehledně. Barvy jsou laděny do přírodní kombinace šedé a hnědé. Na úvodní stránce naleznete přehled kategorií v horním menu a výčet zajímavých produktů. Prvním odlišením je výpis značek. Není zvykem dávat ihned na druhé místo v menu značky a jejich popis. Dále navazují „košile“, které patří k zajímavé kategorii. Jedná se totiž o vlastní brand John and Paul (Jan a Pavel – jména majitelů stránek). Pánové si tedy nakoupili košile a nechali si na ně přišít nášivku s názvem brandu. To vypadá velmi profesionálně. Košile jsou pojmenovány podle českých velikánů jako Beneš, Masaryk, Dvořák atd. Působí to velmi domáckým dojmem a návštěvníka to zaujme. Máte pocit, že kupujete český výrobek, přestože košile budou pravděpodobně vyráběny v zahraničí (snad v Polsku). Ze složení a šití je poznat kvalita, nicméně cena je stále docela vysoká.
Další kategorie obsahují netypické produkty. Např. kartáč na plnovous, holící štětku, dřevěné kopyto na boty. Ale i klasiku, hodinky, kravaty, peněženky, ponožky apod. Vše vypadá velmi luxusně jakoby z doby první republiky. Velkou výhodou celého byznysu je výdejní místo v Praze (tím pokryjete 10% obyvatel ČR). Dále jsou to aktivní FB stránky s téměř osmitisíci fanoušky. Ty jsou krmeny vesměs články vydávané pravidelně na blogu eshopu. Ve vyhledávání na google nebo seznam se vám Gentlemanstore.cz jen tak nezobrazí. Vzhedem ke stáří domény by měl být nalezitelný. Na hlavní klíčové slovo pánské košile není na prvních stránkách. Ale například na long tail „štětka na holení“ je na druhém místě. Návštěvy webu jsou tak zřejmě nejvíce tahány z reklamy a long tail klíčových slov.
Výnosnost eshopu nelze dost dobře odhadnout, ale vzhledem k tomu, že má 1-2 zaměstnance na půl úvázku, odhadujeme roční obrat na 1 – 1,4 mil. korun. S velmi pěknýma maržema nad 50% se tak dostaneme k čistému zisku kolem 400tis. korun. Není to zatím žádná závratná částka, ale potenciál z hlediska marketingu a brandu je vysoký.