Obliba internetových obchdů stále vzrůstá, lze říci, že jejich obrat vůči kamenným obchodům roste o procenta každý rok. Každý rok také vznikají stovky nových obchodů. Ty které začly již před však mají výrazný náskok. Své o tom ví i jednička internetového trhu v oboru chovatelských potřeb, portál spokojenypes.cz.
Vše začalo před deseti lety (2005), kdy Soňa Fialková, produktová manažerka pražské reklamní agentury založila internetový obchod. Přestože tvrdí, že jej naprogramovala sama, v podstatě od počátku eshop fungoval na pronajatém sytému. V té době bylo internetových ehsopu poskrovnu a v oblasti péče o mazlíčky žádný. Doslova v několika týdnech začaly chodit obejdnávky. Po prvním roce již měla pronajatý malý sklad a tři zaměstnance. V obchodu začal pracovat i její manžel. Jaké je kouzlo uspěchu webu?
Jednoznačně tím hlavním bodem úspěchu je dlouhá historie. Eshop měl možnost se bez konkurence dostat na přední příčky internetových vyhledavačů na všechna hlavní klíčková slova. Je všeobecně známo, že již na základě historie, vysoké návštěvnosti se web snadno dostává na první stránku. Obchod nabízí vyšší ceny než konkurence, ale přesto dokáže vygeneovat obraty. Vše díky výsoké návštěnosti. Hodně využívá také srovnavače zboží a PPC reklamu. Samozřejmě si tyto reklamní náklady vemou i několik set tisíc měsíčně. Celkový obrat firmy dosahuje přes 100 miliónů korun. Počet zaměstnanců se blíží třiceti a pronajímájí sklad o rozloze dvou tisíc metrů čtverečních.
Samotný internetový obchod je na první pohled přehledný, bez zbytečné složité grafiky. V hlavním horizontálním menu ihned vidíte výpis okruhů zboží podle zvířete (psi, kočky, akvaristika, malá zvířata a další) Z toho je zřejmé, že psi a kočky jsou stále největším byznysem domácích mazlíčků. Horší už je dohledání konkrétního produktu, hlavně proto, že nabídka produktů je velmi široká a každá menší skupinka prodůktů má svou kategorii. Například pokud hledáte pelíšek pro psy, je třeba ještě vybrat, zda chcete proutěný, textilní, plastový apod. A pak vám vyjede pár kousků například proutěných košů. Pokud chcete přejít na textilní, musíte se přemístit do druhé kategorie. Klidně by takové to kategorie s několika kusy mohly být spojeny. Vyplnění objednávky je příjemné a přehledné. Registrovat se není třeba, ale můžte tak získat slevu až 10% na všechny produkty. To se vyplatí. Daších 5 % slevy získáte při prvním nákupu.
Na obchod je samozřejmě možné naléz i negativní reakce a komentáře. Stěžují si však především ti, kteří nakoupili a poté zjistitli, že jinde mohou koupit levněji. Bohužel, tak to na internetu funguje. Ti, které lze vidět, si mohou nahodit ceny. Ostatní živoří s nízkými maržemi. Na zákaznický přístup, rychlost dodávky zboží, vyřízení reklamace nebo kvalitu zboží si na tomto portále skutečně nelze stěžovat.