Jeden z mála českých eshopů, který skutečně vytvořil značku. Protože když se řekne „jdu si koupit voňavku na internet“, automaticky jdete na parfums, případně vám jej okamžitě řada lidí doporučí. V současné době se rozšířuje také hodně do zahraničí, které tvoří již většinu tržeb společnosti. Pojďme se podívat na firmu detailněji.
V roce 2004 majitel firmy Michal Zámec (nar. 1984!) internetový obchod s několika parfémy, které mimoděk dostal od svého dodavatele hardware. S tím dosud na internetu obchodoval. Zájem o parfémy ze strany zákazníků jej povzbudí a začně se kosmetice věnovat hlouběji. Osmi miliónová investice v roce 2006 sloužila zejména k nákupu skladového zboží a vytvoření kvalitních internetových stránek (jejich charakter je dodnes v podstatě stejný). Firma se rychle rozrůstá. Postavili si logistické centrum na okraji Brna a expandují do dalších zemí Evropy. V současné době operuje v ČR, Slovensko, Ukrajina, Polsko, Srbsko, Rumunsko, Bulharsko, Maďarsko a nově také USA. Všechny země jsou obsluhovány z brněnského logistického centra. Přestože původně šlo o ryze český trh, dnes je podíl českého obratu již méně než 30%. Růst tržeb je opravdu pozoruhodný, v roce 2013 to bylo 2,1 miliardy korun, v roce 2014 je 3,2 miliardy a plán roku 2015 je přes 3,5 miliardy korun obratu. Nicméně na kosmetiku (respektive na produkty prodávajcí přes internet) značně působí snižování marže která každoročně padá. Dnes je marže parfums v průměru kolem 10%. Dle justice.cz vykazují čistý zisk v roce 2013 celkem 3,6 miliónu korun. To neni mnoho,nicméně předpokládáme velkou míru daňové optimalizace. Ta je způsobena zejména vstupem zahraničního investora do firmy. Kyperská společnost Kongruent limited vlastní 100% českého sro. Je velmi pravděpodobné, že jednatel a oficiálně původní majitel české dceřinné společnosti je současně i majitelem kyperské matky.
Webové stránky společnosti jsou vyvíjeny od počátku stejným webovým vývojářem a všechny země mají web totožný (pouze na odlišných doménách). Celý web je graficky poměrně jednoduchý. Jednobarevná černá hlavička s bílými nápisy menu. Pod ní navazuje rotátor se několik střídajícími se reklamami vesměs vyvedené do bílé barvy. Menu je hezky logicky seřazeno do kategorií na parfémy a další obsahuje rozdělení dle části lidského těla. Celý proces vyplnění nákupní objednávky je plynulý a intuitivní.
Problém shledáváme v něčem jiném než webu. Při koupi parfému (obecně při koupi čehokoli na základě vůně) je nutné si tuto vůni vyzkoušet. Z toho důvodu jde většina zákazníků na parfums s již předem vybranou vůní, kterou si „načichali“ v kamenném obchodě. Tento trend ovšem oslabuje kamenné provozy, které kvůli tomu mohou zaniknout a paradoxně tím mohou oslabit parfums. Již nyní je tedy nutné začít přemýšlet nad sítí „čicháren“ kde si zákazníci budou chodit parfémy zkoušet. Tolik ke krokům do budoucna. Parfums je výborně vybudovaný byznys od základů a s těmito možnými překážkami se jistě vypořádá, jak již dokázal několikrát v minulosti.