Dnes se budeme věnovat společnosti, která je na trhu teprve od roku 2010 (tedy pět let). Zakladatelkou je opět žena, osmatřicetiletá Simona Kijonková. Dříve pracovala na různých manažerských pozicích v RSM Tacoma či Oriflame a nakonec založila vlastní společnosti zaměřenou na převoz balíků, zejména z internetových obchodů.
Rozvoz balíčků již dávno není doménou jen velkých přepravních (či dopravních) firem. Vzniklo několik malých přepravních společností zaměřených na menší balíky (např. intime.cz). Ty jsou zaměřené ale pouze na dopravu, tedy doručení na určitou adresu udanou příjemcem balíku. Později tedy vznikly firmy, které budují síť „vlastních“ výdejen. Slovo vlastních je bráno s nadsázkou, protože typická pobočka – výdejna je obvykle trafika, benzínová pumpa, čajovna, obchod apod. s kterým má přepravní společnost smlouvu a tato pobočka pak zboží vydá zákazníkovi, příjemci balíčku. Hlavním hráčem na vydejním trhu je Uloženka.cz, největší z přepravních společností s vlastní sítí nebo naslouvaných výdejen. Dnes se budeme věnovat zasilkovna.cz, protože leč s nižším obratem, má větší vydejnovou síť (přes 350 poboček v ČR a SR) a zajímavý příběh za sebou.
Na první pohled působí internetové stránky poněkud zmateně. Hlavní stránka je zaměřena vyloženě na zákazníka eshopu, tedy osoby, která balíček bude přijímat. Pro něj jsou zde uvedeny základní informace. Jak dlouho bude přeprava přibližně trvat, co potřebuje k převzetí nebo jak může převoz balíku sledovat online (tedy jeho pohyb z místa na místo). Vše je vysvětleno velmi jednoduš, ale pořád to působí poněkud zmateně. Pokud se zajímate o službu doručení pro svůj internetový obchod, je home page vyřešeno nešťastně. Až po chvíli si totiž všimnete, že nahoře jsou malé dvě záložky, kde přepínáte mezi zákazníkem a zájemcem-eshopem. Vše je vysvětleno velmi jednoduše, takže se vlastně nic nedozvíte a musíte klikat dál. Samotný ceník služeb je dost nepřehledný. Podle rozměrů zásilky je také zřejmé, že zasilkovna.cz je zaměřená na menší balíčky (do 5 kg a celkové delky tří stran 120 cm, což není mnoho). Ceník těžších zásilek ji zdaleka není tak výhodný a počítá s navýšení více než dvojnásobek (ze 45 Kč na ceny od 85 Kč – dle váhy).
V roce 2012 spustila zasilkovna.cz vlastní logistiku, tedy auta, které šetrným a současně rychlým způsobem rozváží balíky mezi výdejnami. Celkový obrat firmy byl 70 miliónů korun, v roce 2015 se chce přiblížit hodnotě presahující 100 miliónů. Služba je jednoznačně výhodnější než Česká pošta a pro eshop je jistě přínosem.