V posledních třech letech se vyrojilo několik poskytovatelů eshop systémů, kdy za poplatek můžete na jejich platformě provozovat eshop na vlastní doméně. Přestože v ČR je nakupování online stále okrajovou záležitostí, počet eshopů na hlavu je vyšší než v okolních zemích. Možná právě díky dostupnosti mnoha systémů s nízkým pronájmem. Poměrně nový způsob online podnikání jsou pak jednoproduktové eshopy.

Kromě klasických eshopových šablon se od roku 2012 začíná objevovat model jednoproduktového eshopu. Je založen na jednom produktu, který ovšem může být v několika variantách (zpravidla velikostních či barevných). Výhodou prodeje je jednoduchost. Zákazník přijde na úvodní stranu, kde je umístěno vše nutné k nákupu. Postupně sjíždí po stránce dolů, projde fotky, parametry produktu, nakonec zvolí variantu a rovnou vyplňuje kontaktní údaje a odesílá objednávku. Takový to způsob online prodeje zvolil i Radek Kilevník, zakladatel systému exitshop a majitel několika internetových obchodů (např. primo-od-vyrobce.cz, led-tech.cz). Kilevník začínál již v roce 2008 s malými eshopy na led diody, který dnes patří mezi eshopy s obratem několika set tisíc korun měsíčně. Před pár lety přišel s myšlenkou jednoproduktového eshopu a postupně vytvořil portál exitshop.cz, na které za poplatek nabízí měsíční pronájem systému. Kolem exitshopu vznikla komunita lidí, kteří prodávají právě na tomto systému. Na systému je nyní provozováno  1296 eshopů od celkem 376 uživatelů. Za 290 Kč měsíčně získáte možnost provozovat až 30 eshopů. Přičemž uživatel s více než 100 eshopy má provoz zdarma (dle slov majitele se jedná o druh reklamy). Z jednoduchých počtů vyplývá, že celý projekt musí být financován hlavně z dalších příjmů pana Kilevníka. Přijem za pronájem od uživatelů se pohybuje kolem 100 000 Kč a tím nelze pokrýt malý tým programátorů a administrativu. Veřejné statistiky jdou ovšem dále. 1296 registrovaných eshopů vyprodukuje více než 1,1 miliónu návštěvnosti měsíčně (na jeden eshop v průměru 5 000 návštěvníků měsíčně, což je krásné číslo). Počet objednávek již přerostl přes 30 000 za měsíc, což při obratu 17 000 000 dělá přibližně 560 korun za jednu objednávku. Tyto čísla jsou velmi dobrá, navíc od zdroje uvnitř firmy víme, že jsou skutečně pravdivá.

Vedle systému je provozována informační stránka dobaeshopova.cz, kde členové Kilevníkova pracovního týmu (je jich kolem 10, i s lidmi ve skladech), publikují vlastní myšlenky na blogu. Objevují se zde také osobní příběhy uživatelů systému, které mohou být pro řadu čtenářů motivační. Informuje se o každé novince a funkci, případně návod jak nové funkce využívat. A píší se i příspěvky o dovelených, obecně o podnikání a byznysu. Pokud prozkoumáte několik webů postavených na systému exitshop, zjistíte, že se jedná o velmi jednoduché intuitivní eshopy, které vás dotlačí k rychlému nákupu. Prodávají se zejména jednodušší produkty s velkým obratem (např. dárkové zboží, ložní povlečení, vitaminové přípravky, hodinky apod.).

Samotný byznys majitele se točí hlavně kolem ložního prádla. Každý jeho eshop je provozován na subdoméně vlajkové domény primo-od-vyrobce.cz. Hlavními produkty je povlečení a prostěradla všech hlavních materiálů. Na výběr je vždy mnoho barev a standardizované rozměry. Daší jednoproduktovky se točí kolem sezónních věcí nebo aktuálně prodávaných trendových produktů (ochrana na sklo iPhone apod.). Doména produkuje až 500 prodaných ks zboží denně. Návštěnosti se dosahuje přes reklamu, zejména facebook reklamu. Fun page primo-od-vyrobce má již přes 22 000 fanoušků a tvoří širokou základnu a komunikační kanál pro prodej zboží. Radek Kilevník zkrátka dělá byznys srdcem a dělá ho dobře.